Co w życiu jest najważniejsze? Rok temu spytaliśmy Polaków o to, czego naprawdę szukają w życiu. Odpowiedzi pokazały, że liczą się dla nas wartości nieprzemijające i niematerialne: szczęście, miłość, bliskość, zdrowie, cel, sens życia. Sukces zawodowy, pozycja społeczna, przygody zeszły na plan dalszy. 

Co to jest więc szczęście? Pytani przez nas mówią: stan emocjonalny, w którym wszystkie moje potrzeby życiowe zostają spełnione, oraz dobre relacje z rodziną i przyjaciółmi. O tym opowiadaliśmy już w tym roku w spocie o ojcu, który wspiera swoją córkę gitarzystkę. Ten film zdobył srebro w międzynarodowym konkursie filmów reklamowych Epica Awards w Amsterdamie w listopadzie 2016. Ale nie poprzestaliśmy na tym. Wiemy, że dla wielu Polaków bliscy są najważniejsi. Nie liczą się bariery i odległości, ale bycie z tymi, których kochamy. 

O tym jest nowa reklama Allegro na święta. Tyle możemy ujawnić, żeby nie zepsuć wam wzruszeń przy oglądaniu. Praca nad tym spotem trwała wiele miesięcy. 

Czego szukasz w Święta? | Angielski

Zdjęcia nakręciliśmy już w kwietniu 2016, co oczywiście wpłynęło na sposób pokazania zimy, której nie było wtedy, a i teraz nieśpiesznie do nas przychodzi. Ukrywanie zielonych pąków drzew było jednym z zabawniejszych momentów podczas nagrań. Dom, w którym mieszka główny bohater, to ponad 100-letni drewniany dom w warszawskim Aninie. Lotnisko jest grane przez… Stadion Narodowy w Warszawie. Ujęcia z zagranicznej taksówki kręciliśmy na ul. Grójeckiej, jeżdżąc lewym pasem, a w sceny w tramwaju kręciliśmy w szarawy sobotni świt rano na warszawskich Alejach Jerozolimskich. Bardzo przepraszamy pasażerów, którzy jechali za nami z prędkością 5km/h aż do Ronda Wiatraczna.

swieta 4.png

– Najtrudniejsze w całym procesie było utrzymanie w tajemnicy tego filmu od kwietnia aż do teraz – mówi Adam Szałamacha, brand manager Allegro. – Jesteśmy z niego bardzo zadowoleni. Po sukcesie ubiegłorocznej produkcji „Mikołaj” wierzymy, że ten film jest jeszcze bardziej świąteczny i opowiada jeszcze bardziej świąteczną historię. Od dłuższego już czasu nasze wizerunkowe kampanie reklamowe opowiadają o sprawach istotnych dla nas wszystkich: miłości, byciu razem, spełnieniu. Tak jest i tym razem. Spot ten niesie też inny komunikat: zakupy na Allegro, choć traktujemy je jako powszechne lecz przyziemne działania, mogą być pomocne w budowaniu dobrych relacji z ludźmi, czyli dawać szczęście, którego wszyscy szukamy. Takie właśnie jest Allegro: od lat ułatwiamy życie milionów Polaków tworząc dla nich platformę handlową Allegro. Przy okazji towarzyszymy ich codziennemu życiu, a więc także emocjom każdego z nas – dodaje Adam Szałamacha. 

Czy się spodoba?

Tuż przed premierą nowego spotu zapytaliśmy o opinię kilkunastu największych influencerów z DDOB.com – platformie zrzeszającej ok. 8 tys. influencerów i ambasadorów marek. Osoby te, choć młode wiekiem, są jednocześnie bardzo doświadczone w kwestii materiałów wideo w Internecie, stanowiły dla nas ważny punkt w procesie akceptacji materiału. Spodziewaliśmy się opinii zarówno krytycznych, jak i pochlebnych, ale to, co otrzymaliśmy, przeszło nasze oczekiwania. Oto kilka cytatów z opinii o nowym spocie – niestety musieliśmy ograniczyć się do tych, które nie odkrywają całej fabuły:
„Reklama wzbudzająca głębokie emocje. To nie jest reklama produktu czy zniżki w sklepie. Ta krótka i piękna opowieść promuje odpowiednie decyzje, prawidłowe wybory (…)”. - Julia Janulewicz

swieta 5.png

„Zdecydowanie reklama chwyta za serce, a o to właśnie chodzi w tych świątecznych reklamach. Ukazuje fajną magię świąt i to, jak powinniśmy się poświęcać dla innych. Urzekła mnie ta krótka historia i nienachalny przekaz, brak chamskiej reklamy, za to wszystko zrobione z gustem i smakiem. Jestem pewna, że wielu ludziom się spodoba” - Lila Janowska 

„Jak obejrzałam ten filmik, to mi łzy poleciały. Moim zdaniem filmik jest bardzo fajny. Pokazuje, że na naukę nigdy nie jest za późno i w każdym wieku możemy się czegoś nauczyć.(…). Więc jeśli czegoś bardzo chcemy i zależy nam na tym, to jesteśmy w stanie to zrobić. Reklama jest bardzo dobra, wzruszyłam się, może nie tylko we mnie wzbudzi takie emocje. Fajnie wszystko razem się skomponowało.” - Weronika Klonowska

„Świetnym pomysłem było skojarzenie języka obcego ze starszą osobą, odwołując się do nowej rzeczywistości dotykającej coraz większą liczbę osób w dzisiejszym świecie. Reklama, w uroczy i zabawny sposób, prezentuje też najskuteczniejsze sposoby nauki języka. Miło jest ją obejrzeć i wzruszyć się na chwilę.”  - Weronika Szymańska

„Spot jest świetny. Taki bardzo życiowy, nieprzekoloryzowany. Podoba mi się też ta »tajemnica« , że nie wiadomo od początku, w jakim celu to wszystko się tam dzieje. A zakończenie? Jest naprawdę genialne, pięknie pokazane i hasło też dobrze dobrane. Czyli ogólnie – bardzo mi się podobało.” - Filip Hoinkis 

„Oglądam to drugi raz, końcówka to taki mur beton, że normalnie kamień beton głaz... nie no, miazga (...).” - Kamil Tuczyński 

„Filmik jest bardzo wzruszający, daje do myślenia. Jest profesjonalnie wykonany, bardzo dobrze przemyślany, dopracowane są wszelkie szczegóły, tak aby film był naprawdę wzruszający. Czuć tu prawdziwą miłość i magię świąt (…).” - Adrian Masternak  

Trochę faktów

Reżyserem jest Jesper Ericstam, Szwed, który jest także odpowiedzialny za oszałamiający sukces filmu Gitara.

Czego szukasz na co dzień? | Gitara

Koncept wymyśliła agencja Bardzo, tworząca całą platformę „Czego szukasz?”. Film został wyprodukowany przez dom produkcyjny CutCut.

Media kupuje dom mediowy Universal McCann. Będziemy obecni we wszystkich stacjach telewizyjnych, zarówno tych największych: TVP, TVN, Polsat, jak i w mniejszych. Reklamę będzie można oglądać od 2 do 15 grudnia także w kinach Helios, Multikino, Cinema-City i KinAds. W Internecie będziemy obecni na Facebooku, w YouTubie, a także w portalach: Onet, WP, Interia oraz w serwisie player.pl.
W kampanii zostaną także wykorzystani youtuberzy oraz instagramerzy związani z DDOB.Jako jedni z pierwszych uruchomimy w Polsce bota – automatyczny program do rozmów z klientami w imieniu Allegro – na facebookowym Messengerze, który będzie uzupełniał historię Dziadka z reklamy, a także pomagał znaleźć prezenty na Allegro dla najbliższych w podziale dla niej, dla niego, dla dziecka, dla domu, m.in. w serwisie świątecznym. Klienci będą mogli korzystać z  bota wchodząc bezpośrednio do Messengera Allegro poprzez link: m.me/allegro.
Całość prac nad tym filmem koordynowała Joanna Kobylińska-Andrzejak z zespołu brand management w dziale marketingu Allegro. 

Michał Bonarowski

magazyn@allegro.pl
Przebudzenie Rokity w teledysku „Kocham wolność”
Utwór „Kocham wolność” w wykonaniu Mateusza „Matheo” Schmidta oraz Damiana Ukeje ze ścieżki dźwiękowej do serii Legendy Polskie doczekał się swojej filmowej wersji. W klipie pojawia się diabelski skład: Boruta, Rokita i Marysia grani przez Tomasza Drabka, Piotra Machalicę oraz Aleksandrę Paleolog.
Kończymy najpiękniejszy festiwal świata
Z żalem kończymy Przystanek Woodstock. Trzy dni szaleństwa, dobrej zabawy i niezapomnianych wrażeń. Miłości, przyjaźni, szczęścia i radości, które nas otaczały, nie zapomnimy przez długi czas! Allegro po raz 8. dostarczało woodstockowiczom licznych atrakcji. Ze smutkiem opuszczając pole festiwalowe, właśnie w tym momencie chcemy podzielić się z Wami naszymi wrażeniami.
Najlepsze emocje tylko w woodstockowej Strefie Allegro
Zabawa w strefie Allegro kręci się na całego. Po raz kolejny w naszej strefie stanął diabelski młyn, najwyższy punkt na woodstockowym polu. Widok z wyższego niż dotychczas, 36-metrowego koła zapiera dech w piersi. Dlatego wiele par postanowiło to wykorzystać, jedni zachwycali się panoramą w promieniach słońca, inni przy blasku księżyca. Wygrana konkursu na Instagramie #czegoszukasz zapewnia niepowtarzalny, nocny przejazd Wielkim Młynem.
Allegro stawia na jakość obsługi
10 sierpnia 2017 r. rusza nowy program dla najlepszych sprzedawców na Allegro. Po spełnieniu wysokich wymagań co do jakości obsługi „Super Sprzedawcy” będą mogli zachęcać klientów do kolejnych zakupów w serwisie Monetami, które można następnie wymieniać na kupony rabatowe.