Integracja płatności BLIK to naturalny krok w rozwoju Allegro, które nieustannie wprowadza kolejne udogodnienia dla swoich klientów. Dzięki płatnościom mobilnym BLIK zyskują oni kolejny szybki, komfortowy i bezpieczny sposób płatności. Cały proces płatności za pomocą BLIK odbywa się bez konieczności opuszczania Allegro i bez dodatkowego logowania na stronie banku. Cała transakcja potwierdzana jest w aplikacji mobilnej bankowości w telefonie.  

– Wygoda i intuicyjność są kluczowymi elementami wpływającymi na stały wzrost popularności sprzedaży w Internecie. Cieszymy się, że BLIK stworzony przez największe polskie banki i zyskujący uznanie klientów jest już dostępny na Allegro – mówi Przemysław Budkowski, prezes Allegro. 

Na Allegro jest w tej chwili 20 milionów zarejestrowanych użytkowników, z których blisko 14 milionów odwiedza serwis każdego miesiąca. Ponad 85 procent transakcji dotyczy produktów nowych, sprzedawanych po ustalonej cenie. Allegro współpracuje z kilkuset markami, a sprzedaż na platformie prowadzi ponad 100 tysięcy małych i średnich polskich firm handlowych i dystrybutorów. 

Polski rynek e-commerce, wart dziś około 36 miliardów złotych, nieustannie rośnie. Według firmy doradczej PMR w 2016 r. jego wartość wzrośnie o niemal 4 miliardy złotych w porównaniu do 2015 r. Eksperci oceniają, że w pierwszej połowie tego roku udział transakcji mobilnych w handlu e-commerce w Polsce wyniósł 17 procent. 

Blik jest dostępny jako jedna z form płatności w formularzu odbioru i dostawy na Allegro.

Blik jest dostępny jako jedna z form płatności w formularzu odbioru i dostawy na Allegro.

– Wdrożenie BLIK na Allegro jest dla Polskiego Standardu Płatności zakończeniem etapu budowania sieci akceptacji płatności w polskim e-commerce. Sposób implementacji BLIK w Allegro wyznacza standardy dla całego rynku e-commerce, który w chwili obecnej coraz bardziej oczekuje od płatności mobilnych wygody dla użytkownika i wysokiej konwersji transakcji. Z dużą satysfakcją oddajemy wspólnie z Allegro mobilnym użytkownikom bankowości nową jakość w dokonywaniu płatności online – mówi Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK. 

Działający od lutego 2015 roku system BLIK zyskał duże uznanie w kraju i za granicą, co pokazują liczne nagrody:

  • first list item
  • Tytuł „Projektu Roku 2015” podczas X Edycji Kongresu Gospodarki Elektronicznej
  • Nagroda Mobile Trends Awards 2015 w kategorii „Firma wspierająca rozwój płatności mobilnej”
  • Nagroda eDukat 2016 w kategorii „Technologia zmieniająca rynek płatności bezgotówkowych”.

Uruchomienie BLIK w Polsce stanowiło przełomowy moment procesu tworzenia krajowego, powszechnego standardu płatności, wykorzystującego nowoczesne technologie. Otwartość na współpracę z innymi instytucjami finansowymi na równych zasadach daje perspektywę błyskawicznego rozwoju i ustawicznego powiększania sieci akceptacji płatności telefonem, co jest gwarantem szerokiej gamy możliwości oferowanych użytkownikom. 

BLIK, czyli powszechny system płatności mobilnych, to projekt Spółki PSP. Obecnie korzystają z niego klienci Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (oraz Orange Finanse), PKO Banku Polskiego (oraz Inteligo) i Getin Noble Banku i T-Mobile Usługi Bankowe. Ponad 2 miliony osób aktywowało BLIK w swoich aplikacjach bankowych. Od momentu, gdy system został uruchomiony, dokonano nim ponad 6 milionów transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 162 tysiącach terminali płatniczych, w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych obsługiwanych przez eService, First Data i PayTel oraz w większości sklepów internetowych za pośrednictwem działających w Polsce agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayU czy First Data.  

BLIK to także wygodna i bezpieczna wypłata gotówki z większości, bo z około 14,5 tys. bankomatów (w sieci Euronet, Planet Cash oraz banków – uczestników systemu) oraz płatności bezpośrednio na numer telefonu w usłudze P2P (w tej chwili jest to możliwe w ING Banku Śląskim, Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK, mBanku i PKO Banku Polskim).  

Więcej informacji na temat systemu płatności mobilnych BLIK można znaleźć na stronie blikmobile.pl oraz na stronie Polskiego Standardu Płatności: polskistandardplatnosci.pl

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl