Wszyscy solidarnie walczymy z pandemią. Od jej początku zaangażowaliśmy się w wiele projektów, wspierających naszych kilentów, sprzedawców, polską służbę zdrowia oraz inne grupy poszkodowane przez obecną sytuację. Razem ze 100 tys. sprzedawców oferujemy szybki i łatwy dostęp do ponad stu milionów produktów dostępnych w najbardziej bezpieczny sposób- bez potrzeby wychodzenia z domu.   

Od wybuchu pandemii łączna wartość pomocy udzielonej przez Allegro przekroczyła 375 mln zł. Składają się na nią różne społecznie ważne działania ukierunkowane na zminimalizowanie możliwych negatywnych skutków pandemii koronawirusa dla polskiego społeczeństwa i gospodarki. Wprowadzenie zasad zachowania dystansu społecznego spowodowało, że konsumenci wybierają Allegro, aby zapewnić sobie szybki i łatwy dostęp do szerokiej gamy produktów codziennego użytku bez konieczności wychodzenia z domu. Allegro i 100 tys. sprzedawców korzystających z tej platformy oferuje szybki i łatwy dostęp do ponad stu milionów produktów, dostarczanych nawet następnego dnia do ogólnopolskiej sieci punktów odbioru lub przez kuriera.

Chociaż Allegro i ogólnie sprzedaż online przeżywają ożywienie ze względu na bezpieczeństwo tej formy zakupów, Allegro skupia się na tym, aby wykorzystać swoje zasoby do wsparcia konsumentów, sprzedawców i polskiego społeczeństwa. Jestem pod wrażeniem tempa, w jakim nasze zespoły podsuwały pomysły na to, w jaki sposób możemy wspierać społeczności i wdrażać nowe inicjatywy, podczas gdy sami musieli stawić czoła niepewności. Firmy sprzedające przez Internet na całym świecie okazały się ważną częścią codziennego życia w czasie izolacji.  Naszą platformę co miesiąc odwiedza 18 mln Polaków, a na pokładzie mamy 100 tys. sprzedawców, z których większość to małe i średnie przedsiębiorstwa. Skupiamy się na inicjatywach, które pozwolą wykorzystać cały potencjał ekosystemu Allegro do jak najskuteczniejszej walki z negatywnymi konsekwencjami koronawirusa- skomentował Francois Nuyts, prezes Allegro.

Wsparcie polskiej służby zdrowia

Od wielu lat Allegro udostępnia narzędzia do prowadzenia działań charytatywnych, angażując w nie miliony Polaków. W obliczu pandemii Allegro stworzyło kompleksowy program wsparcia polskiej opieki zdrowotnej, wykorzystując również ogromne doświadczenie w tej dziedzinie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, z którą współpracuje od wielu lat. Umożliwiło to zakup 24 respiratorów dla polskich szpitali. Allegro zorganizowało również zbiórkę charytatywną, która zapewni dalsze wsparcie finansowe Funduszowi i pozwoli na zakup niezbędnego sprzętu chroniącego życie i zdrowie Polaków. Darowizny od symbolicznej kwoty 5 zł do 100 zł można dokonać za pośrednictwem strony: koronawirus.allegro.pl.

Allegro ufundowało 2 kompletne laboratoria testowe w Warszawie i Poznaniu, zakupiło i dostarczyło 365 tys. maseczek i 8 tys. litrów płynów dezynfekujących dla ponad 40 szpitali i placówek służby zdrowia w całej Polsce. Firma zakupiła również 10 drukarek 3D dla sopockich gimnazjalistów, co pozwala produkować 400 przyłbic dziennie dla lekarzy i pielęgniarek. Allegro dostarcza też świeże owoce i warzywa do szpitali w pięciu miastach. Jak dotąd przekazało 22 tony owoców.

Mapa_Allegro_v3.jpg

Wsparcie dla klientów...

Pracujący z domu pracownicy Allegro starają się godzić obowiązki rodzinne i zawodowe, ale nadal aktywnie angażują się w wiele inicjatyw związanych z koronawirusem w swoich lokalnych społecznościach. Aby zapewnić im jeszcze większe możliwości działania, Allegro stworzyło specjalny Fundusz Charytatywny o łącznym budżecie 1 mln zł, co zaowocowało 42 lokalnymi inicjatywami, polegającymi między innymi na dostarczaniu seniorom bezpłatnych posiłków, zakupie laptopów dla dzieci z dużych rodzin oraz dla szkół, czy zakupie krótkofalówek i niezbędnych środków ochrony osobistej dla lokalnych szpitali i służb ratownictwa medycznego. Pracownicy Allegro aktywnie angażują się w te projekty, często przy współudziale rodziny i przyjaciół.

Aby wesprzeć klientów, którzy zamierzają postawić pierwsze kroki na platformie, Allegro otworzyło specjalną infolinię przeznaczoną głównie dla seniorów. Doradcy klienta służą pomocą w zakresie zakupów na Allegro: otwarcia konta, wyszukania oferty, dokonania płatności czy wyboru najlepszej metody dostawy. Allegro zwiększyło łączną liczbę doradców wspierających klientów we wszystkich kanałach kontaktowych o 20%, aby jak najszybciej zapewniać pomoc.  

... i dla sprzedawców

Polskie firmy handlowe, w większości małe i średnie przedsiębiorstwa oraz małe firmy rodzinne, odczuły negatywne skutki pandemii i szukają sposobów na szybkie rozpoczęcie sprzedaży przez Internet. Wielu ze 100 tys. sprzedawców na Allegro również musiało stawić czoła wyzwaniom, takim jak brak pracowników czy trudności z utrzymaniem płynności finansowej. Aby pomóc im w utrzymaniu firm, Allegro wprowadziło pakiet wsparcia dla sprzedawców, który obejmuje wydłużenie terminów płatności czy opóźnienie wejścia w życie wcześniej ogłoszonych zmian w opłatach. Wydłużono również dostęp do Allegro Smart! do końca czerwca. Wartość udostępnionego pakietu to 46 mln zł. Do tej pory skorzystało z niego 64% sprzedawców na Allegro.

Od 17 marca, czyli już trzeci miesiąc, Polacy mogą wygodnie robić zakupy i oszczędzać pieniądze, dzięki miesięcznemu abonamentowi Allegro Smart! udostępnionemu im nieodpłatnie, który pozwala robić zakupy z bezpłatną dostawą do punktu odbioru lub kurierem. Klienci doceniają tę możliwość – ponad 2,5 mln Polaków już z niej skorzystało i zaoszczędziło ok. 325 mln zł na kosztach dostawy.

Kluczowym elementem pakietu są narzędzia umożliwiające nowym firmom rozpoczęcie sprzedaży online na Allegro i korzystanie z platformy przez pierwsze 3 miesiące bez ponoszenia opłat.  Pozwala im to szybko rozpocząć sprzedaż za pośrednictwem infrastruktury Allegro, co jest znacznie szybsze i łatwiejsze niż uruchomienie własnego sklepu internetowego.  Od udostępnienia pakietu liczba nowych firm wchodzących na platformę podwoiła się i osiągnęła 15 tys. Oznacza to, że co 5 minut nowa firma rozpoczyna sprzedaż na Allegro. 

Allegro przygotowało również podobne rozwiązanie dla małych, często rodzinnych firm lokalnych. Mogą sprzedawać swoje „produkty pierwszej potrzeby” za darmo w nowo utworzonej kategorii „Lokalny Ryneczek” na Allegro Lokalnie. Nawet mimo stopniowego „odmrażania” gospodarki, zainteresowanie firm platformą jest bardzo duże.

Agnieszka Czarnecka

magazyn@allegro.pl